Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Marketing
  6. The Contested Terrain of the New Zealand All Blacks; Rugby, Commerce, and Cultural Politics in the Age of Globalization

The Contested Terrain of the New Zealand All Blacks; Rugby, Commerce, and Cultural Politics in the Age of Globalization

Rugby, Commerce, and Cultural Politics in the Age of Globalization

Jay Scherer, Steve Jackson
Paperback | Engels | Peter Lang Ltd. | nr. 38
€ 38,95
+ 77 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In 2011, New Zealand rugby fans erupted in celebration as the All Blacks narrowly defeated France to win the Rugby World Cup - the team's first title since New Zealand hosted the inaugural tournament in 1987. In the years between these victories, the sport of rugby has been radically transformed from its amateur roots to a professional, global entertainment 'product'. This book explores these developments and focuses initially on the New Zealand Rugby Union's key deals with Rupert Murdoch's News Corporation and global sportswear giant Adidas in the 1990s. The new pay-per-view era has curtailed the traditional 'viewing rights' of rugby fans to have live, free-to-air access to All Blacks test matches on public television. Adidas, meanwhile, has relentlessly commodified aspects of national heritage and indigenous identity in pursuit of local and global markets while exploiting labour in developing countries. Escalating merchandise costs and ticket prices have, at the same time, pushed the sport further out of the reach of ordinary New Zealanders. All of these issues, however, have not gone uncontested, and the authors argue that rugby remains a contested terrain in the face of a new set of limits and pressures in the global economy.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
312
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 38

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781906165468
Verschijningsdatum:
21/11/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
137 mm x 213 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 77 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.