Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Consumer on the Home Front

Second World War Civilian Consumption in Comparative Perspective

€ 111,95
+ 223 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The term 'home front' gained currency during the First World War and was closely associated with the idea of 'total war' - it encapsulated the blurred lines between the armies fighting in the field and the civilian societies at home. It became one of the most consequential elements in Second
World War strategic thinking, entailing an unparalleled degree of civilian mobilization. And the legacies of the home fronts reached far beyond 1945: the war became a crucial catalyst for broader social developments, including the emergence of mass consumer societies in the twentieth century.

This volume explores the history of the home fronts in the Second World War from a comparative and transnational perspective, focusing on the role of the consumer and civilian morale in Nazi Germany, Japan, the Soviet Union, the United Kingdom, Canada, and the United States. The volume covers a wide
range of aspects. It compares the belligerents' efforts in securing civilian food and nutrition. It analyses the role of advertising and commercial entertainment in creating 'virtual consumption' to compensate for wartime hardships. It highlights fashion as a means of offering distraction and
promoting promises of future consumption. And it enquires into the impact of the wartime consumer regimes on the post-war period and long-term developments.

This collection of ground-breaking international research will advance scholarship at various levels. It will contribute to our understanding of the entanglements between war and society in the twentieth century. And it will introduce a more holistic transnational perspective that aims to integrate
the Second World War into the thriving historiography on mass consumption.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
380
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780198784265
Verschijningsdatum:
26/03/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
142 mm x 224 mm
Gewicht:
589 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 223 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.