Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Filosofie
  5. The Construction of New Mathematical Knowledge in Classroom Interaction

The Construction of New Mathematical Knowledge in Classroom Interaction

An Epistemological Perspective

Heinz Steinbring
Hardcover | Engels | Mathematics Education Library | nr. 38
€ 153,95
+ 307 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Mathematics is generally considered as the only science where knowledge is uni- form, universal, and free from contradictions. "Mathematics is a social product - a 'net of norms', as Wittgenstein writes. In contrast to other institutions - traffic rules, legal systems or table manners -, which are often internally contradictory and are hardly ever unrestrictedly accepted, mathematics is distinguished by coherence and consensus. Although mathematics is presumably the discipline, which is the most differentiated internally, the corpus of mathematical knowledge constitutes a coher- ent whole. The consistency of mathematics cannot be proved, yet, so far, no contra- dictions were found that would question the uniformity of mathematics" (Heintz, 2000, p. 11). The coherence of mathematical knowledge is closely related to the kind of pro- fessional communication that research mathematicians hold about mathematical knowledge. In an extensive study, Bettina Heintz (Heintz 2000) proposed that the historical development of formal mathematical proof was, in fact, a means of estab- lishing a communicable "code of conduct" which helped mathematicians make themselves understood in relation to the truth of mathematical statements in a co- ordinated and unequivocal way.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
236
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 38

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780387242514
Verschijningsdatum:
22/03/2005
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
530 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 307 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.