Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Between 1535 and 1603, more than 200 English Catholics were executed by the State for treason. Drawing on an extraordinary range of contemporary sources, Anne Dillon examines the ways in which these executions were transformed into acts of martyrdom. Utilizing the reports from the gallows, the Catholic community in England and in exile created a wide range of manuscripts and texts in which they employed the concept of martyrdom for propaganda purposes in continental Europe and for shaping Catholic identity and encouraging recusancy at home. Particularly potent was the derivation of images from these texts which provided visual means of conveying the symbol of the martyr. Through an examination of the work of Richard Verstegan and the martyr murals of the English College in Rome, the book explores the influence of these images on the Counter Reformation Church, the Jesuits, and the political intentions of English Catholics in exile and those of their hosts. The Construction of Martyrdom in the English Catholic Community, 1535-1603 shows how Verstegan used the English martyrs in his Theatrum crudelitatum of 1587 to rally support from Catholics on the Continent for a Spanish invasion of England to overthrow Elizabeth I and her government. The English martyr was, Anne Dillon argues, as much a construction of international, political rhetoric as it was of English religious and political debate; an international Catholic banner around which Catholic European powers were urged to rally.