• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Taal
  4. Taalkunde
  5. The Communication of Leadership

The Communication of Leadership

The Design of Leadership Style

Jonathan Charteris-Black
Hardcover | Engels | Routledge Studies in Linguistics
€ 195,95
+ 391 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

With the crisis of leadership in the western democracies, there has been a growth of interest in how leaders outside of the west emerge and consolidate their positions. This book analyses the communication strategies of six charismatic non-western leaders: Mahatma Gandhi, Nelson Mandela, Fidel Castro, Ayatollah Khomeini, Mohammed Mahathir and Lee Kuan Yew. The book addresses the following questions in order to arrive at a better understanding of communication and leadership:

  • How do leaders communicate?
  • Do leaders communicate more by words, or actions?
  • Do leaders have unique communication strategies?
  • Are leaders moral beings, or impostors?

The book describes how each of these leaders designed a unique style that integrated verbal and non-verbal modes of communication. It argues that leadership style is performed through the cumulative interaction of non-verbal modes - dress, body language, physical possessions, symbols and symbolic actions - with verbal strategies for communicating visions, values and legitimacy.

In order to understand how each of these leaders undertakes a dramatic 'performance' of leadership, Jonathan Charteris-Black uses Erving Goffman's notion of 'Front'. Noting the inherent similarities between the mutual dependency of actors with audiences and leaders with followers, the book suggests that leaders - like actors - use metaphors and symbols to satisfy followers' psychological and symbolic needs and that leadership is communicated through impression management, metaphor and media choices.

A fascinating and well executed study, this book will interest students and academics working on leadership, applied linguistics, communication studies and politics.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
260
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415378291
Verschijningsdatum:
23/10/2006
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Afmetingen:
157 mm x 240 mm
Gewicht:
535 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 391 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.