Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Michael Haneke is one of the most important directors working in Europe today, with films such as Funny Games (1997), Code Unknown (2000), and Hidden (2005) interrogating modern ethical dilemmas with forensic clarity and merciless insight. Haneke's films frequently implicate both the protagonists and the audience in the making of their misfortunes, yet even in the barren nihilism of The Seventh Continent (1989) and Time of the Wolf (2003) a dark strain of optimism emerges, releasing each from its terrible and inescapable guilt. It is this contingent and unlikely possibility that we find in Haneke's cinema: a utopian Europe. This collection celebrates, explicates, and sometimes challenges the worldview of Haneke's films. It examines the director's central themes and preoccupations--bourgeois alienation, modes and critiques of spectatorship, the role of the media--and analyzes otherwise marginalized aspects of his work, such as the function of performance and stardom, early Austrian television productions, the romanticism of The Piano Teacher (2001), and the 2007 shot-for-shot remake of Funny Games.