Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
David Lynch is an anomaly. A pioneer of the American 'indie' aesthetic, he also works in Hollywood and for network TV. He has created some of the most disturbing images in contemporary cinema, and produced startlingly innovative work in sound. If the consistency of his 'vision' suggests he might be approached as an auteur, defining that vision raises many questions. The essays in this collection push toward a fuller account of the cultural and technological contexts within which his works developed during the 1980s and 1990s, and of his intense engagement with the creative and working practices of the industry. They offer an up-to-date range of theoretically divergent readings that demonstrates not only the difficulty of locating stable interpretative positions for Lynch's work, but also the pleasure of finding new ways of thinking about it. Films discussed include Blue Velvet, Wild at Heart, The Straight Story, and Mulholland Drive.