Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This new volume in the Twenty-Four Frames series focuses on twenty-four key Czech, Slovak, Hungarian, and Polish films from the twenties to the present. Between the wars the cinemas of Hungary, Poland, and the former Czechoslovakia each claimed their pioneers of early cinema and attained significant levels of production. They first attracted international attention in the 1930s, confirming this status with a succession of politically and aesthetically challenging films from the 1950s to the present. The work of directors such as Andrzej Wajda, Miklós Jancsó, Jirí Menzel, István Szabó, Márta Mészáros, Krzysztof Kieslowski, Jan Ävankmajer, and Béla Tarr are discussed. There are in depth studies of films such as Ashes and Diamonds, The Round-Up, The Shop on Main Street, Closely Watched Trains, Alice, The Decalogue, and Satantango.