Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. The Child's Conception of Number

The Child's Conception of Number

Jean Jean Piaget
Paperback | Engels
€ 32,45
+ 64 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Professor Piaget discusses a set of investigations he and a team of co-workers carried out on the genesis of the notion of number in the child's mind. By asking questions freely, they were able to gather valuable statements from children about the actions they were asked to perform with experimental objects. Beginning with the hypothesis that the construction of number goes hand-in-hand with the development of logic, the research team set out to diagnose developing number-relevant capabilities more basic than those involved in counting and routine primary-school number work. The aim was to study the essential properties of the number system and the underlying assumptions which adults make about the behavior of numbers. The first experiments dealt with the child's ability to grasp the ideas of conservation of quantity and conservation of number. These led to investigations on the ability to coordinate corresponding sets and a study of the cardinal and ordinal aspects of numbers and their interrelationships. The final experiments dealt with the child's growing awareness of basic additive and multiplicative properties of numbers. Piaget sees classes, relations, and numbers as cognitive domains which develop in an intertwined, mutually dependent way. From these experiments, he concludes that "number is organized, stage after stage, in close connection with the gradual elaboration of systems of inclusions (hierarchy of logical classes) and systems of asymmetrical relations (qualitative seriations), the sequence of numbers thus resulting from an operational synthesis of classification and seriation."

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
260
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780393003246
Verschijningsdatum:
1/10/1965
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
127 mm x 203 mm
Gewicht:
285 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 64 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.