Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Films for children and young people are a constant in the history of cinema, from its beginnings to the present day. This book serves as a comprehensive introduction to the children's film, examining its recurrent themes and ideologies, and common narrative and stylistic principles. Opening with a thorough consideration of how the genre may be defined, this volume goes on to explore how children's cinema has developed across its broad historical and geographic span, with particular reference to films from the United States, Britain, France, Denmark, Russia, India, and China. Analyzing changes and continuities in how children's film has been conceived, it argues for a fundamental distinction between commercial productions intended primarily to entertain, and noncommercial films made under pedagogical principles, and produced for purposes of moral and behavioral instruction. In elaborating these different forms, this book outlines a history of children's cinema from the early days of commercial cinema to the present, explores key critical issues, and provides case studies of major children's films from around the world.