Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Child at School

Interactions with peers and teachers, 2nd Edition

Peter Blatchford, Anthony D Pellegrini, Ed Baines
€ 62,45
+ 124 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

What is the nature of children's social life in school?
How do their relationships and interactions with peers, teachers and other school staff influence their development and experience of school?
This book, written by leading researchers in educational and developmental psychology, provides answers to these questions by offering an integrated perspective on children's social interactions and relationships with their peers and teachers in school. Peer interactions in school have tended to be underestimated by educationalists, and this book redresses the balance by giving them equal weight to teacher-child interactions.

In this second edition, the authors extensively revise the text on the basis of many years of research and teaching experience. They highlight common misconceptions about children, their social lives, and school achievement which have often resulted in ineffective school policy. The book includes a number of important topics, including:

  • The significance of peer-friendships at school  
  • The nature and importance of play and break-times
  • Aggression and bullying at school  
  • Peer relations and learning at school
  • The classroom environment and teacher-pupil interaction  
  • The influence of gender in how children learn at school.  
  • Advantages and disadvantages of different methodological approaches for studying children in school settings
  • Policy implications of current research findings.

The Child at School

will be essential reading for all students of child development and educational psychology. It will also be an invaluable source for both trainee and practicing teachers and teaching assistants, as well as clinical psychologists and policy makers in this area.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
318
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781848723009
Verschijningsdatum:
16/07/2015
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 226 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 124 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.