Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Taking as his starting-point Jesus' saying in Matt 8:22, ""Let the dead bury the dead,"" Professor Hengel subjects Jesus' discipleship sayings to a rigorous historical scrutiny. The sharp break with contemporary Jewish mores in Matt 8:22 leads Hengel to a consideration of other contemporary forms of discipleship -- Cynic, Rabbinic, and Zealot. Rejecting the view that Jesus was some kind of rabbi, Hengel argues that there are, despite the obvious fundamental differences, closer similarities between Jesus and the charismatic-prophetic leaders of the Maccabean-Zealot tradition. Both his call to leave all and go after him and his freedom and authority over against the Law place him closer to the Zealots than to the scribes and their disciples whose relationship was foremost that of teacher and pupil. Thus Professor Hengel's magisterial command of Jewish and Hellenistic first-century material is here brought to bear on the figure of Jesus and we are given a remarkable series of historical insights into the character of Jesus' ministry and his work with his disciples. What emerges is a picture of Jesus fully as a man of his time but one whose authority is unique and whose call to share his fate in the service of the imminent Kingdom is without equivalent among his contemporaries. It is Professor Hengel's belief that the way to a proper understanding of Jesus' teaching can be only through the detailed critical study of the whole body of the synoptic sayings and pericopae. What he offers here takes its starting point in only one such pericope; yet the flood of light that this study sheds on Jesus' teaching and life is such that this book stands as one of the most important contributions to the continuing enquiry into the historical Jesus.