Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Placing the development of the Soviet and Russian central governments in theoretical context, this work breaks new ground in the study of contemporary Russian politics. Iulia Shevchenko's creative treatment of the principal-agent model offers fresh insight into the institutional origins of change in government organization in the communist and post-communist period, from President Gorbachev to President Putin. She demonstrates that government organization varies with the extent to which the principal actors - the president and parliament - are prepared to empower the cabinet to actively develop rather than just implement policy. Delegation of broad decision-making powers, which occurs when the policy environment is highly competitive, is a crucial factor explaining the uneven dynamics of government development during this period. The originality of this work, rich with supporting evidence and empirical data, will ensure that it becomes the standard source for students and scholars concerned with this aspect of post-Soviet politics.