Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Stephen Hamrick demonstrates how poets writing in the first part of Elizabeth I's reign proved instrumental in transferring Catholic worldviews and paradigms to the cults and early anti-cults of Elizabeth. Stephen Hamrick provides a detailed analysis of poets who used Petrarchan poetry to transform many forms of Catholic piety, ranging from confession and transubstantiation to sacred scriptures and liturgical singing, into a multivocal discourse used to fashion, refashion, and contest strategic political, religious, and courtly identities for the Queen and for other Court patrons. These poets, writers previously overlooked in many studies of Tudor culture, include Barnabe Googe, George Gascoigne, and Thomas Watson. Stephen Hamrick here shows that the nature of the religious reformations in Tudor England provided the necessary contexts required for Petrarchanism to achieve its cultural centrality and artistic complexity. This study makes a strong contribution to our understanding of the complex interaction among Catholicism, Petrachanism, and the second English Reformation.