Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume covers the history of printing and publishing from the lapse of government licensing of printed works in 1695 to the development of publishing as a specialist commercial undertaking and the industrialization of book production around 1830. During this period, literacy rose and the world of print became an integral part of everyday life, a phenomenon that had profound effects on politics and commerce, on literature and cultural identity, on education and the dissemination of practical knowledge. Written by a distinguished international team of experts, this study examines print culture from all angles: readers and authors, publishers and booksellers; books, newspapers and periodicals; social places and networks for reading; new genres (children's books, the novel); the growth of specialist markets; and British book exports, especially to the colonies. Interdisciplinary in its perspective, this book will be an important scholarly resource for many years to come.