Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Part of the seminal Cambridge History of Music series, this volume departs from standard histories of early modern Western music in two important ways. First, it considers music as something primarily experienced by people in their daily lives, whether as musicians or listeners, and as something that happened in particular locations, and different intellectual and ideological contexts, rather than as a story of genres, individual counties, and composers and their works. Second, by constraining discussion within the limits of a 100-year timespan, the music culture of the sixteenth century is freed from its conventional (and tenuous) absorption within the abstraction of 'the Renaissance', and is understood in terms of recent developments in the broader narrative of this turbulent period of European history. Both an original take on a well-known period in early music and a key work of reference for scholars, this volume makes an important contribution to the history of music.