Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Business of Liberty

Freedom and Information in Ethics, Politics, and Law

Boudewijn de Bruin
Hardcover | Engels
€ 117,95
+ 235 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

What makes political freedom valuable to us? Two well-known arguments are that freedom contributes to our desire satisfaction and to our personal responsibility. Here, Boudewijn de Bruin argues that freedom is valuable when it is accompanied by knowledge. He offers an original and systematic account of the relationship between freedom and knowledge and defends two original normative ideals of known freedom and acknowledged freedom.

By combining psychological perspectives on choice and philosophical views on the value of knowledge, he shows how known freedom is crucial to satisfy our desires and assume responsibility. Known freedom is compromised when salespeople deploy consumer-obfuscation, or when news outlets use contextual framing techniques to steer the way their audiences process information. Conversely, carefully developed consumer protection and information disclosure regulation can foster known freedom. Acknowledged freedom, from ethical and economic perspectives, offers protection and makes our freedoms more stable. It embodies an ideal of mutual recognition that underlies informed consent and the ethics of communication, and can also contribute to a flourishing corporate culture.

This book integrates and extends cutting-edge research from philosophy, economics, psychology, and law to reorient debates on privacy, neuromarketing, sustainable finance, corporate culture, consumer protection, media violence, and freedom of speech.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780198839675
Verschijningsdatum:
19/05/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
135 mm x 213 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 235 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.