Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Which writer today is not a writer of the Holocaust?' asked the late Imre Kertesz, Hungarian survivor and novelist, in his Nobel acceptance speech: 'one does not have to choose the Holocaust as one's subject to detect the broken voice that has dominated modern European art for decades'. Robert Eaglestone attends to this broken voice in literature in order to explore the meaning of the Holocaust in the contemporary world, arguing, again following Kertesz, that the Holocaust will 'remain through culture, which is really the vessel of memory'. Drawing on the thought of Hannah Arendt, Eaglestone identifies and develops five concepts--the public secret, evil, stasis, disorientalism, and kitsch--in a range of texts by significant writers (including Kazuo Ishiguro, Jonathan Littell, Imre Kertesz, W. G. Sebald, and Joseph Conrad) as well as in work by victims and perpetrators of the Holocaust and of atrocities in Africa. He explores the interweaving of complicity, responsibility, temporality, and the often problematic powers of narrative which make up some part of the legacy of the Holocaust.