Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Books printed in the fifteenth century have been the subject of much in-depth research. In contrast, the beginning of the sixteenth century has not attracted the same scholarly interest. This volume brings together studies that charter the development of printing and bookselling throughout Europe during the sixteenth and seventeenth centuries. It presents new research and analysis on the impact of the Reformation, on how texts were transmitted and on the complex relationships that affected the production and sale of books. The result is a wide-ranging reappraisal of a vital period in the history of the printed book.
Contributors include Zsuzsa Barbarics-Hermanik, Jürgen Beyer, Amy Nelson Burnett, Neil Harris, Brenda M. Hosington, Johannes Hund, Henning P. Jürgens, Justyna Kiliańczyk-Zięba, Hans-Jörg Künast, Urs Bernhard Leu, Matthew McLean, Andrew Pettegree, David Shaw, Christoph Volkmar, Hanno Wijsman and Alexander Wilkinson.