Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Medbh McGuckian's subject in The Book of the Angel is religious, but it is never conventional. The title is derived from the Liber Angeli, a Latin document of Early Christian Ireland in which Saint Patrick, speaking with an angel, is granted the ecclesiastical see of Armagh. The images are drawn from Mediaeval and Renaissance art and are as driven by the irreconcilable mysteries of Christ's Passion and Incarnation, by the sacred and profane, as was the work of the old masters. The poet's landscapes are tangible, painterly, moving from the angels of Ireland to those of Los Angeles and Hollywood--and toward unreality in the Baroque tradition of trompe l'oeil. McGuckian's poems remind one how different poetry is from prose; why it is a sister art of music and painting.