Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Antiquity seems to have continued well into the 11th century in Northern Spain - evident in the unconventional classical content of the sculpture in three pilgrimage churches, in Jaca, Léon and Santiago. Special historical factors led to the great artistic freedom that prevailed along the pilgrimage route and served as its prerequisite. Sculptors found themselves in direct competition with ancient sculpture. Through their understanding of an Orestes sarcophagus from the 2nd century A.D., a single generation of artists was able to develop a Romanesque style assimilated almost exclusively from antiquity. The author is the first to examine an entire collection of 11th century sculpture on the Pilgrim's Way to Santiago that oriented itself towards classical forms while opening a new space for experience and action.