Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A rich and luminous biography of nineteenth century music.
**A New Yorker "Best Book of the Year"**
When one thinks of “great” classical music—music with the most emotional resonance and timelessness—we harken back to the nineteenth century and the Romantic tradition. We recall the sweet melody of a Schubert song, the heroine dying for love in an Italian opera, the swooning orchestration of a Tchaikovsky symphony.
The emotional resonance of nineteenth century has moved generations muscians and resonated with countless listeners. It has inspired artists and writers. But no writer until how has adopted such a vividly insightful narrative approach as Stephen Walsh and he shows how there is more to Romantic music that meets the eye—and the ear.
With authority, insight, and passion, The Beloved Vision, links the music history of this singular epoch to the ideas that lay behind Romanticism in all its manifestations. In this complete, entertaining, and singularly readable account, we come to understand the entire phase in music history that has become the mainstay of the twentieth and twenty-first century concert and operatic repertoire. We also come to understand Beethoven, Mahler, Schubert, Chopin, and Wagner anew.
The narrative begins in the eighteenth century, with C.P.E. Bach, Haydn and the literary movement known as Sturm und Drang, seen as a reaction of the individual artist to the confident certainties of the Enlightenment. The windows are flung open, and everything to do with style, form, even technique, is exposed to the emotional and intellectual weather, the impulses and preferences of the individual composer. Risk taking—the braving of the unknown—was certainly an important part of what the composers wanted to do, as true of Chopin and Verdi as it is of Berlioz and Wagner. It's an exciting, colorful, story, told with passion but also with the precision and clarity of detail for which Stephen Walsh is so widely admired.
The Beloved Vision is a cultural tour de force, by turns bold, challenging, and immensely stimulating.