Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Automaton in English Renaissance Literature features original essays exploring the automaton-from animated statue to anthropomorphized machine-in the poetry, prose, and drama of England in the 16th and 17th centuries. Addressing the history and significance of the living machine in early modern literature, the collection places literary automata of the period within their larger aesthetic, historical, philosophical, and scientific contexts. While no single theory or perspective conscribes the volume, taken as a whole the collection helps correct an assumption that frequently emerges from a post-Enlightenment perspective: that these animated beings are by definition exemplars of the new science, or that they point necessarily to man's triumphant relationship to technology. On the contrary, automata in the sixteenth and seventeenth centuries seem only partly and sporadically to function as embodiments of an emerging mechanistic or materialist worldview. Renaissance automata were just as likely not to confirm for viewers a hypothesis about the man-machine. Instead, these essays show, automata were often a source of wonder, suggestive of magic, proof of the uncannily animating effect of poetry-indeed, just as likely to unsettle the divide between man and divinity as that between man and matter.