Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
€ 182,45
+ 364 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The Atmospheric City explores how people make sense of the feelings they get in and of urban spaces. Based on ethnographic fieldwork of everyday life in Copenhagen, Oslo, and Stockholm, it focuses on the atmospheric power of people, places, and phenomena.

While the predominant focus of current urban planning tends to rest on economic growth, sustainability, or offering housing, transport, and activities to an increasing number of city residents, this book offers a different take, based on recent discussions in the social sciences about how cities feel. It calls attention to the mundane ways in which urban dwellers adapt and adopt their surroundings. It argues that atmospheric cities are characterised by a fundamental porosity that affects how people relate to places. This highlights why some places are sought after while others are avoided. Through concrete examples of people being in and moving through the city, the book shows how people attune and are attuned by designed urban spaces, often at the margins of attention, when they find comfort in the familiar and seek out the unexpected.

This book is aimed at researchers, postgraduates, and practitioners interested in urban design and how people make sense of the feelings it evokes. It will be of interest to those in the fields of urban studies, urban design, planning, architecture urban geography, cultural geography, cultural studies and anthropology.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
140
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032316994
Verschijningsdatum:
19/04/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 233 mm
Gewicht:
339 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.