Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Victorian novel developed unique forms of reasoning under uncertainty-of thinking, judging, and acting in the face of partial knowledge and unclear outcome. George Eliot, Wilkie Collins, William Thackeray, Thomas Hardy, and later Joseph Conrad drew on science, mathematics, philosophy, and the law to articulate a phenomenology of uncertainty against emergent models of prediction and decision-making. In imaginative explorations of unsure reasoning, hesitant judgment, and makeshift action, these novelists cultivated distinctive responses to uncertainty as intellectual concern and cultural disposition, participating in the knowledge work of an era shaped by numerical approaches to the future. Reading for uncertainty yields a rich account of the dynamics of thinking and acting, a fresh understanding of realism as a genre of the probable, and a vision of literary-critical judgment as provisional and open-ended. Daniel Williams spotlights the value of literary art in a present marked by models and technologies of prediction.