Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This collection of essays explores the relationship between art, literature and the stage in France and Belgium in the period 1830-1910. It is the first book to bring together scholarship on this neglected area of study and provides unique insights into current research within this rich interdisciplinary field. The rise in popular theatre, the beginnings of a 'society of spectacle', the emergence of the print media and the development of stage direction and set design, along with the crisis in pictorial and literary representation, created a dynamic cultural climate wherein the interface between writing, painting and dramatic representation thrived. The chapters in this volume chart different facets of this phenomenon: from the art of performing assumed by writers and the collaborations between artists and theatre directors to the theatrical motifs that infiltrated visual art and the increasingly 'dramatized' relationship between painting and spectator at the end of the century.