Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This title was first published in 2003. Presenting philosophy as an art concerned with one's way of life, Sellars draws on Socratic and Stoic philosophical resources and argues for the ancient claim that philosophy is primarily expressed in one's behaviour. The book considers the relationship between philosophy and biography, and the bearing that this relationship has on debates concerning the nature and function of philosophy. Questioning the premise that philosophy can only be conceived as a rational discourse, Sellars presents it instead as an art (techne) that combines both 'logos' (rational discourse) and 'askesis' (training), and suggests that this will make it possible to understand better the relationship between philosophy and biography. The first part of this book outlines the Socratic conception of philosophy as an art and the Stoic development of this idea into an art of living, as well as considering some of the ancient objections to the Stoic conception. Part Two goes on to examine the relationship between philosophical discourse and exercises in Stoic philosophy. Taking the literary form of such exercises as central, the author analyses two texts devoted to philosophical exercises by Epictetus and Marcus Aurelius.