Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Christopher Dresser (1834-1904) was arguably the first British industrial designer, and this 1862 work was his most influential book. He worked in a variety of media, from wallpaper and textile design to metalwork and ceramics, but was also a botanist, and his two professorial roles in fine and ornamental arts, at the South Kensington Museum and the Crystal Palace, included the teaching of botany. Unlike William Morris, Dresser believed that good design could and should be mass-produced by industrial methods, so that it became affordable to all classes. He describes here how decorative ornament should be used in design, the importance of taking inspiration from natural (usually plant) models, and issues of proportion, balance and gradation. The book, which encouraged the rising middle classes to decorate their homes themselves, is highly illustrated: the colour plates can be viewed online at www.cambridge.org/9781108080408, by clicking on the 'Resources' button.