Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the BBC Proms to Bernstein's Young People's Concerts, initiatives to promote classical music have been a pervasive feature of twentieth-century musical life. The goal of these initiatives was rarely just to reach a larger and more diverse audience but to teach a particular way of listening that would help the public "appreciate" music. This book examines for the first time how and why music appreciation has had such a defining and long-lasting impact--well beyond its roots in late-Victorian liberalism. It traces the networks of music educators, philanthropists, policy makers, critics, composers, and musicians who, rather than resisting new mass media, sought to harness their pedagogic potential. The book explores how listening became embroiled in a nexus of modern problems around citizenship, leisure, and education. In so doing, it ultimately reveals how a new cultural milieu--the middlebrow--emerged at the heart of Britain's experience of modernity.