Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The present text is the result of teaching a third year statistical course to undergraduate social science students. Besides their previous statistics courses, these students have had an introductory course in computer programming (FORTRAN, Pascal, or C) and courses in calculus and linear algebra, so that they may not be typical students of sociology. This course on the analysis of contingency tables has been given with all students in front of computer terminals, and, more recently, micro- computers, working interactively with GLIM. Given the importance of the analysis of categorical data using log linear models within the overall body of models known as general linear models (GLMs) treated by GLIM, this book should be of interest to anyone, in any field, concerned with such applications. It should be suitable as a manual for applied statistics courses covering this subject. I assume that the reader has already a reasonably strong foundation in statistics, and specifically in dealing with the log-linearllogistic models. I also assume that he or of GLIM itself. In she has access to the GLIM manual and to an operational version other words, this book does not pretend to present either a complete introduction to the use of GLIM or an exposition of the statistical properties of log-linearllogistic models. For the former, I would recommend Healy (1988) and Aitkin et al (1989). Por the latter, many books already exist, of which I would especially recommend that of Pingleton (1984) in the present context.