Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Perspective taking is a critical component of approaches to literature and narrative, but there is no coherent, broadly applicable, and process-based account of what it is and how it occurs. This book provides a multidisciplinary coverage of the topic, weaving together key insights from different disciplines into a comprehensive theory of perspective taking in literature and in life. The essential insight is that taking a perspective requires constructing an analogy between one's own personal knowledge and experience and that of the perspective taking target. This analysis is used to reassess a broad swath of research in mind reading and literary studies. It develops the dynamics of how analogy is used in perspective taking and the challenges that must be overcome under some circumstances. New empirical evidence is provided in support of the theory, and numerous examples from popular and literary fiction are used to illustrate the concepts. This title is part of the Flip it Open programme and may also be available Open Access. Check our website Cambridge Core for details.