Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The American Short Story since 1950 offers a reappraisal and contextualisation of a critically underrated genre during a particularly rich period in its history. It offers new readings of important stories by key writers including Flannery O'Connor, John Cheever, Donald Barthelme, Raymond Carver, Lorrie Moore and Grace Paley. These readings are related throughout to the various contexts in which stories are written and published, including creative writing schools, story-writing handbooks, mass market and 'little' magazines. A long introduction tells the story of the American short story before 1950. The first four chapters are roughly chronological, covering the major trends (such as realism, fabulism and minimalism) in short fiction from the 1950s to 2000. The fifth explores the implications for the short story of its association with creative writing education. The sixth deals with the short story sequence since 1950. A conclusion surveys the state of short fiction today.Key Features*explores a particularly rich period in the history of the short story *offers close-readings of important stories by major writers including Flannery O'Connor, John Cheever, William Gass, Donald Barthelme, Raymond Carver, Denis Johnson, Junot Díaz, Edward P. Jones, Grace Paley, Sherman Alexie, David Foster Wallace, Gish Jen, Lorrie Moore, David Bezmozgis and Lydia Davis* draws on previously unpublished interviews with many of these writers*explores the contexts in which stories are written and published, including story-writing handbooks, mass market and 'little' magazines, creative writing workshops*considers the short story in relation to a variety of literary modes and trends such as realism, metafiction and minimalism, and to other forms, especially the novel and the lyric poem