Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
On subjects ranging from trade to democratization, there has lately been a wave of laments about China's development belying Western expectations. Yet these disappointments often come with misunderstandings of the very institutions that China was expected to adopt. Chinese taxation offers a sharp illustration. When China introduced a tax system suited for the market economy, it fully intended tax collection to rely on self-assessment, audits, and the rule of law. But this Western approach was quickly jettisoned in favour of one that emphasized monitoring of taxpayers and ex ante interventions, at the expense of deterrence and truthful reporting norms. The Chinese approach surprisingly matches recommendations made by recent economic scholarship on tax compliance and state capacity. China's massive but little-known explorations in taxation highlight the distinct types of modern state capacity, and raise challenging questions about the future of taxation and the superiority of institutions based on rule of law.