Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
While the question ""Is faith reasonable?"" has continually occupied philosophers and theologians, little attention has been paid to what faith itself is. The Act of Faith remedies this neglect by looking at what it means for a person of Christian faith to believe. Eric Springsted contrasts modern views of faith with the Christian tradition running from Augustine through Aquinas and Calvin. In reviewing such thinkers as Locke and Hume, Springsted discovers that behind modern discussions of the reasonableness of faith lie key assumptions about the human self, including the views that the good is a matter of choice and that we can exercise objective, uninvolved reason. According to Springsted, however, the church has not viewed faith in this way. His survey of the Augustinian tradition shows that the self our most esteemed Christian thinkers had in mind when talking about faith was a ""moral self""--one defined by character and self-involvement. Christian faith is at root a participation in the good, and reasoning within faith is reasoning within the life of God. Drawing on contemporary philosophers and theologians like John Henry Newman and Simone Weil, Springsted builds a fresh understanding of faith for today. He shows how the ""inner act"" of faith is ultimately a radical willingness to be open to God, and he argues that the faithful self is one that develops within a community that shapes its members through the morally formative activities of interaction, teaching, and sacramental practice.