Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The 4 A's of Marketing

Creating Value for Customer, Company and Society

Jagdish Sheth, Rajendra Sisodia
Paperback | Engels
€ 74,45
+ 148 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The authors present a powerful and tested approach that helps managers see a business's every action through the eyes of its customers. This approach is organized around the values that matter most to customers: Acceptability, Affordability, Accessibility and Awareness. Taken together, these attributes are called the "4A's." The 4A framework derives from a customer-value perspective based on the four distinct roles that customers play in the market: seekers, selectors, payers and users. For a marketing campaign to succeed, it must achieve high marks on all four A's, using a blend of marketing and non-marketing resources.

The 4A framework helps companies create value for customers by identifying exactly what they want and need, as well as by uncovering new wants and needs. (For example, none of us knew we "needed" an iPad until Apple created it.) That means not only ensuring that customers are aware of the product, but also ensuring that the product is affordable, accessible and acceptable to them.

Throughout this book, the authors demonstrate how looking at the world through the 4A lens helps companies avoid marketing myopia (an excessive focus on the product) as well as managerial myopia (an excessive focus on process). In fact, it is a powerful way to operationalize the marketing concept; it enables managers to look at the world through the customer's eyes. This ability has become an absolute necessity for success in today's hyper-competitive marketplace.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
210
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415898355
Verschijningsdatum:
19/12/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
175 mm x 249 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 148 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.