Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Thank a Bored Angel: Selected Poems by Samuel Hazo brings together the poetry of twenty-two years, drawn from eight previous volumes. Assembled here are selections from Discovery (1959), The Quiet Wars (1962), Listen with the Eye (1964), My Sons in God (1965), Blood Rights (1968), Once for the Last Bandit (1972), Quartered (1974), and To Paris (New Directions, 1981). In his preface, Hazo affirms that "each of these poems touches on themes that are still alive in me--alive in that they seem inexhaustible"; all are rendered in the poet's own voice, not "in what is irritatingly called a 'persona, '" and none, he says, either when originally composed or now, could be expressed differently. Casting back to the adventures and attachments of half a century, Thank a Bored Angel presents varied, colorful portraits from the poet's life--as father, son, brother, husband, traveler, army lieutenant, university professor, writer. It is emotion, fancy, speculation--the reflections cast in his mind by events and "accidents of place"--that give them weight. Likewise, Hazo's considerable passion and stylistic range are not flaunted but, measured by conscience and intent, constitute the poems' inimitable, penetrating lyricism.