Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Through an investigation of the dedications and addresses from various printed plays of the English Renaissance, the author recuperates the richness of these prefaces and connects them to the practice of patronage. The prefatory matter discussed ranges from the printer John Day's address to readers (the first of its kind) in the 1570 edition of Gorboduc to Richard Brome's dedication to William Seymour and address to readers in his 1640 play, Antipodes. The study includes discussion of prefaces in plays by Shakespeare's contemporaries as well as Shakespeare himself, among them Marston, Jonson, and Heywood. The author uses these prefaces to show that English playwrights, printers and publishers looked in two directions, toward aristocrats and toward a reading public, in order to secure status for and dissemination of dramatic texts. The author points out that dedications and addresses to readers constitute obvious signs that printers, publishers and playwrights in the period increasingly saw these dramatic texts as occupying a rightful place in the humanistic and commercial endeavor of book production.