Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Many areas of continuum physics pose a challenge to physicists. What are the most general, admissible statistically homogeneous and isotropic tensor-valued random fields (TRFs)? Previously, only the TRFs of rank 0 were completely described. This book assembles a complete description of such fields in terms of one- and two-point correlation functions for tensors of ranks 1 through 4. Working from the standpoint of invariance of physical laws with respect to the choice of a coordinate system, spatial domain representations, as well as their wavenumber domain counterparts are rigorously given in full detail. The book also discusses, an introduction to a range of continuum theories requiring TRFs, an introduction to mathematical theories necessary for the description of homogeneous and isotropic TRFs, and a range of applications including a strategy for simulation of TRFs, ergodic TRFs, scaling laws of stochastic constitutive responses, and applications to stochastic partial differential equations. It is invaluable for mathematicians looking to solve problems of continuum physics, and for physicists aiming to enrich their knowledge of the relevant mathematical tools.