Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What has the western of literature and film contributed to American culture? Richard Etulain, the leading cultural historian of the West, answers that question by tracing four distinct storytelling traditions and exploring the indelible images each has left in the public's mind over the past 125 years. Our images of cowboys, lawmen, outlaws, and Indians come from a collage of sources, including Buffalo Bill, Frederick Jackson Turner, Calamity Jane, Mary Hallock Foote, Geronimo, Mourning Dove, Owen Wister, Zane Grey, Walter Noble Burns, John Ford, Louis L'Amour, Wallace Stegner, Patricia Nelson Limerick, Leslie Marmon Silko, and Larry McMurtry. Etulain begins with the dominant image conveyed in Wild West shows and dime novels of the late nineteenth century--the West as a place of adventure and danger. In the early twentieth century stories by women and Indians appeared, but they were soon overlooked and not rediscovered until the 1970s. The period from the 1920s to the 1950s represents the classic era of western movies and novels--of cavalry charges to save the day and heroes in white hats. But since the 1960s a counter story has emerged, one of ambiguity and complexity that often turned upside down our notions about what really mattered in how we look at the West. Etulain carefully explores why stories of the frontier and American West still rival those of the American Civil War as the country's most popular tales, and he shows how narratives that persisted relatively unchanged for a century have moved in notable new directions since the 1960s.