Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Telling Pieces is an exploration of how pre-adolescent middle-school children develop a knowledge and understanding of the conventions of art (art as literacy) and how they use this knowledge to create representations of their lives in a small midwestern U.S. town. Beginning with an overview of social semiotics and emergent literacy theorizing, the authors set the stage for their study of sixth graders involved in art. A galleria of children's artworks is presented, allowing readers/viewers to consider these texts independent of the authors' interpretations of them. Then, set against the galleria is the story of the community and school contexts in which the artworks are produced--contexts in which racism, homophobia, and the repression of creativity are often the norm. The interpretation the authors bring to bear on the artworks reveals stories that the artworks may or may not tell on their own. But the tales of artistic literacy achievement are counterbalanced by reflection about the content of the artworks produced, because the artworks reveal the impossibility for students to imagine beyond the situational bounds of racism, homophobia, and religiosity. The authors conclude by raising questions about the kinds of conditions that make literacy in art possible. In doing so, they explore selected alternative models and, in addition, ask readers to consider the implications of the ideological issues underlying teaching children how to represent their ideas. They also advocate for a participatory pedagogy of possibility founded on ethical relational principles in the creation and interpretation of visual text. Of particular interest to school professionals, researchers, and graduate students in literacy or art education, this pioneering book: brings together the fields of art education and literacy education through its focus on how middle school students come to work with and understand the semiotic systems, introduces sociolin