Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The late Ted Hughes felt that healing was the most fundamental characteristic of all poetry yet until now there has been no monograph on Hughes conception of poetry as a healing device. This study discuss and interprets the healing quality in Hughes' poetic works and evaluates the poet's notion of its significance for human civilization. Research includes Hughes and the immediate post-war generation of poets in Britain and Ireland, The Movement poets and Hughes' relations with them, Hughes as a cultural critic who perceives himself and his poetic talent as possessing redemptive function. Five chapters are devoted to Hughes' published works starting with HAWK IN THE RAIN and LUPERCAL; the collections are discussed focusing on violence as a manifestation of energy lacking in human affairs. CAVE BIRDS is analyzed in terms of the poet's adoption of alchemical motifs as a mens of showing the quester's journey to redemption. MOORTOWN is made up of four parts and the healing cycle present in each of those parts is adumbrated along with analysis of arcana, use of symbolism and literary allusions. RIVER is discussed with a view to clarifying Hughes' interest in light, healing and the redemptive elements of the end of the quest. Xerri also discusses Hughes as a skeptic and as a poet willing to explore the healing quest itself with an eye on spiritual discipline in the face of existential voids. "...An excellent study that belongs in any serious collection of Hughes work, British 20th c poetry and the art of poetics." Ray Hanna, North American Literary Review, Georgetown