Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Technology and the Diva, Karen Henson brings together an interdisciplinary group of scholars to explore the neglected subject of opera and technology. Their essays focus on the operatic soprano and her relationships with technology from the heyday of Romanticism in the 1820s and 1830s to the twenty-first-century digital age. The authors pay particular attention to the soprano in her larger than life form, as the 'diva', and they consider how her voice and allure have been created by technologies and media including stagecraft and theatrical lighting, journalism, the telephone, sound recording, and visual media from the painted portrait to the high definition simulcast. In doing so, the authors experiment with new approaches to the female singer, to opera in the modern - and post-modern - eras, and to the often controversial subject of opera's involvement with technology and technological innovation.