Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Onderwijs & Scholen
  5. Teachers' Ethical Self-Encounters with Counter-Stories in the Classroom

Teachers' Ethical Self-Encounters with Counter-Stories in the Classroom

From Implicated to Concerned Subjects

Teresa Strong-Wilson
Hardcover | Engels | Studies in Curriculum Theory
€ 182,45
+ 364 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Offering unique theoretical perspectives, autobiographical insights and narrative accounts from elementary and secondary educators, this monograph illustrates the need for teachers to engage critically with counter-stories as they teach to issues including colonization, war, and genocide.

Juxtaposing Pinar's concept of ethical self-encounters with theories of subjective reconstruction, multidirectional memory, and autobiographical narration, this rich volume considers teachers' ethical responsibility to interrogate the curriculum via self-reflection and self-formation. Using cases from workshops and classrooms conducted over five years, Strong-Wilson traces teachers' and students' movement from "implicated subjects" to "concerned subjects." In doing so, she challenges the neoliberal dynamics which erode teacher agency.

By working at the intersections of pedagogy, literary theory and memory studies, this book introduces timely arguments on subjectivity and ethical responsibility to the field of education in the Global North. It will prove to be an essential resource for post-graduate researchers, scholars and academics working with curriculum theory and pedagogical theory in contemporary education.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
164
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367431792
Verschijningsdatum:
22/04/2021
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 231 mm
Gewicht:
385 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.