Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Teacher Education Matters

A Study of Middle School Mathematics Teacher Preparation in Six Countries

William H Schmidt, Sigrid Blömeke, Maria Teresa Tatto
€ 57,45
+ 114 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Based on a major international teacher education research project--the Mathematics Teaching in the 21st Century Study (MT21)--this book investigates the preservice preparation of middle school mathematics teachers in the United States, South Korea, Taiwan, Germany, Bulgaria, and Mexico. The study was funded by the National Science Foundation and the participating countries.

William Schmidt (co-author of the influential TIMSS study on student test results in science and math) and Maria Teresa Tatto (director of the Teacher Education and Development study, or TEDS-M) led a collaborative team of international researchers in this study. Using the results of more than 2,500 surveys, the authors examine the differential contribution of the six countries' teacher-education models to the knowledge, skills, and dispositions of their future mathematics teachers. Case studies and detailed analyses of the teacher education curriculum across the participating countries provide rich contextual information to explain the survey findings.

This study is the first to examine the resource allocation and economic support in teacher education vis-à-vis other mathematics-related professions, and it shows that differential investment patterns are consistent with the level of teaching knowledge found in each country's new teachers. The book includes a chapter on policy implications, with a special focus on teacher preparation in the United States.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
352
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780807751626
Verschijningsdatum:
20/01/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
160 mm x 227 mm
Gewicht:
485 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 114 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.