Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Unter dem Schlagwort "Neue Alpenbahnen" entsteht die Tauernbahn als Konkurrenzlinie zur Südbahn. Sie ist darauf ausgerichtet, den Verkehr zum Hafen Triest zu erleichtern. 1905 wird die Nordrampe eröffnet, 1909 der restliche Streckenabschnitt. Kernstück der Linie ist der 8,5 km lange zweigleisige Tauerntunnel. Wegen der immer stärker werdenden Verkehrsabwicklung zu den Balkanstaaten mit Urlauber- und Gastarbeiterzügen wird von 1969 bis 2016 selektiv ein zweigleisiger Ausbau betrieben. Der österreichische Journalist, Buchautor und Fotograf Markus Inderst zeichnet die spannende Geschichte der Tauernbahn nach. Er zeigt und beschreibt die Strecke, die Bahnhöfe, die Lokomotiven, die Züge und die unbeschreiblich schöne Landschaft.