Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Tasty

The Art and Science of What We Eat

John McQuaid
Paperback | Engels
€ 27,95
+ 55 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"A fascinating blend of culinary history and the science of taste" (Publishers Weekly, starred review), from the first bite taken by our ancestors to ongoing scientific advances in taste and today's "foodie" revolution.

Can't resist the creamy smoothness of butter? Blame Darwinian natural selection. Crave the immediate zing of sweets? They bathe your brain in a seductive high. Enjoy the savory flavors of grilled meat? So did your ancestor Homo erectus. Coffee? You had to overcome your hardwired aversion to its hint of bitterness and learn to like it. Taste is a whole-body experience, and breakthroughs in genetics and microbiology are casting light not only on the experience of french fries and foie gras, but on the mysterious interplay of body, brain, and mind.

Reporting from kitchens, supermarkets, farms, restaurants, huge food corporations, and science labs, Pulitzer Prize-winning journalist John McQuaid tells the story of the still-emerging concept of flavor and how our sense of taste will evolve in the coming decades. Tasty explains why children have bizarre and stubborn tastes, how the invention of cooking changed our brains and physiology, why artificial sweeteners never taste quite right, why name brands really do taste better, how a 100,000-year-old walkabout by early humans is responsible for George H.W. Bush's broccoli-hatred, why "supertasters" like salt, and why "nontasters" are more likely to be alcoholics.

"A fascinating story with a beginning some half a billion years ago...McQuaid's tale is about science, but also about culture, history and, one senses, our future" (Scientific American). Tasty offers a delicious smorgasbord of where taste originated and where it's going--and why it changes by the day.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
304
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781451685015
Verschijningsdatum:
12/01/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 213 mm
Gewicht:
226 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 55 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.