Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Take One

Television Directors on Directing

Jack Kuney
Paperback | Engels
€ 42,95
+ 85 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Since 1948 when television began its rapid--almost exponential--growth, America has literally focused on TV, but the average viewer has been unaware of the key behind-the-scenes role of the TV director. In Take One, Jack Kuney shows what the director does in his equipment-filled twilight zone--the TV control room. The author identifies the crucial aesthetic contribution of the director who in selecting shots determines not only what millions of viewers will see but also how closely they will see them and in what sequence. More important, Kuney's interviews affirm that generally the director's talent, aesthetic judgements, and instincts set the tone of the program and determine a show's impact on its audience.

The volume consists of a series of ten interviews, collected over a period of four years, with directors of television programs, each a specialist in a different field, who show a diversity that ranges from New York to Hollywood, the Metropolitan Opera to the Super Bowl. Their insights explain that various types of programs dictate the degree of the director's involvement: the director's role changes with the nature of the program, be it concert, game show, news, discussion, documentary, special event, drama, panel show, or the Miss America Pageant. In each interview the author's commentary acts as a guide and summation to the observations of the director. Dealing with the unique aesthetics of contemporary television, Take One is the most up-to-date work in the field and will be important and useful reading for students of production, and aspiring directors in the field.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
206
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780275935467
Verschijningsdatum:
28/02/1990
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
168 mm x 228 mm
Gewicht:
276 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 85 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.