Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Critical theorists in our time sought foundations of knowledge because they knew there were none to be found, and critical scepticism became a convenient way of burying evidence and saving face. By now, however, no-one is interested, the audience has gone home, and the case for studying literature needs to begin again. It cannot start too soon. In Take Back the Past, George Watson considers the reasons for the apparent failure of the previous centuryis critics to find the theoretical foundations of critical judgement. He asks why is it more fashionable to look knowing than to know, and cites political and historical reasons for this lapse in knowledge and critical thinking. In this new study, a worthy addition to his work on the subject, Watson contemplates the collapse of socialism in the late 20th Century and how it lead to the denial of knowledge and the general degeneration of literary thought. 'My object here' - he tells the reader - 'is to find a way back to a sense of a unity of knowledge and the objectivity of judgement: to recover a radical purpose of literature.'