Taal is een topprioriteit voor elke basisschool. Elk kind moet taalcompetenties opbouwen om goed te leren, zichzelf te ontplooien, zich te kunnen uitdrukken en goed te voelen. Elk kind moet eveneens leren om goed te lezen en te luisteren, vlot te spreken, doelgericht te schrijven en respectvol in interactie te gaan met anderen.
Als leraar, directeur of taalbeleidscoördinator wil je dan ook het best mogelijke taal- en taalstimulerend onderwijs kunnen aanbieden aan alle leerlingen. Maar hoe pak je dat aan? In dit boek krijg je een antwoord op die vraag. Daarbij is het belangrijk dat schoolteams samen aan de slag gaan en er samen over nadenken. Zo wordt taalonderwijs taalbeleid.
Taal in de basisschool is een uitgebreide en praktische gids voor leraren, directies, taalbeleidscoördinatoren en onderwijsondersteuners in het kleuter- en lager onderwijs. Dit boek is gebaseerd op recent onderzoek en biedt op tal van vragen over de school- en klaspraktijk heldere antwoorden. De praktijkvoorbeelden, getuigenissen, overzichten en andere tools helpen schoolteams concreet op weg naar een strategisch taalbeleid en krachtige taalstimulering.
We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.