Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der Luftverkehr war als global orientierte Branche bereits vor der Wiedervereinigung von vehementen Liberalisierungstendenzen erfasst und übte damit zusätzlichen Anpassungsdruck auf den Transformationsbetrieb in Deutschland aus. In diesem Wettbewerbsumfeld ist das Zusammenschlussvorhaben des faktischen Kombinats Interflug GmbH mit der Lufthansa AG wegen der Fusionsuntersagung durch die Kartellaufsicht gescheitert. Jürgen Tiedge arbeitet die kritischen Erfolgsfaktoren für die Transformation heraus und entwickelt sie zu einem Leitbild für Wettbewerbspolitik im Transformationsprozess weiter. Der Autor zeigt am Beispiel der Interflug GmbH, dass die Ausblendung sachlicher und räumlicher Wettbewerbsdeterminanten zu einer Schwächung des Aufbaus einer dynamischen Wettbewerbslandschaft führen kann. Dies steht jedoch im krassen Widerspruch zum Anspruch einer sachgerechten Kartellpolitik.